Over SIMbeton
Bij SIMbeton in Markelo gaat beton verder dan enkel een bouwmateriaal. Ieder product dat hun werkplaats verlaat, bewijst dat er met passie en kwaliteit aan is gewerkt. De combinatie van productontwikkelingen, beton vervaardigd uit hoge betondruksterkte C50/67 en het hoge afwerkingsniveau zorgt ervoor dat ze betonproducten aanbieden met onderscheidend vermogen.
Bouwen met meerwaarde: dat is namelijk precies wat wij ook gedaan hebben voor SIMbeton. De marketingmanager had over WebMar gehoord en heeft ons benaderd. Ze wilden weten wat wij voor ze konden betekenen. De uitkomst? Een samenwerking die in beton zit gegoten. Hun website was verouderd en niet gericht op conversies. Werk aan de winkel dus. Gecombineerd met SEA-campagnes realiseerden we een maximale online zichtbaarheid. Hoe? Dat vertellen we je graag!


Vraagstuk en uitdaging
SIMbeton wilde meer resultaat behalen. De website was verouderd en de online campagnes gaven niet het gewenste resultaat. We zijn daarom gestart met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek om inzicht te krijgen in het online zoekgedrag van de doelgroep. Daarbij hebben we niet alleen gekeken naar zoekvolumes, maar ook naar de zoekintentie achter de termen.
Profiteer van onze black friday deal en bespaar minimaal €899
Terug naar de Black Friday pagina
Een direct aanpak
De strategie
Bouwen met een stabiele basis
Zonder goede fundering, ben je nergens. De website was verouderd en een onbedoeld gevolg daarvan was dat de advertenties ook geen gewenst resultaat behaalden. Tijd om daarom het probleem bij de kern aan te pakken. De website is (vanuit de bestaande, herkenbare huisstijl van SIMbeton) in een nieuw, fris jasje gestoken. De producten zijn duidelijker uitgelicht en ook zijn er makkelijkere mogelijkheden om een offerte aan te vragen. Daarnaast hebben we meer contactmogelijkheden gecreëerd om het de bezoeker zo eenvoudig mogelijk te maken.
Maximale online zichtbaarheid en rendement
Om SIMbeton nog meer online zichtbaarheid te geven, verzorgen we ook maandelijkse ondersteuning met gerichte online advertenties. Hiervoor zetten we verschillende campagnetypen in, waaronder Search, Performance Max en Display Remarketing.
We werken met een slimme strategie die is gebaseerd op doel-ROAS (Return on Ad Spend). Hierbij kennen we specifieke contactmomenten een waarde toe, zodat we via Google Ads actief kunnen sturen op de meest rendabele resultaten.
Met deze aanpak zorgen we voor maximale online zichtbaarheid én extra conversies. Daarnaast richten we ons op specifieke productgroepen, zodat de advertenties aansluiten op de interesses en behoeften van de doelgroep. Door de campagnes continu te analyseren en te optimaliseren, blijven we de prestaties verbeteren en halen we het maximale uit het advertentiebudget.
Resultaten
Het resultaat? Een vernieuwde website, met een verbeterde structuur en navigatie. Hierdoor is het voor bezoekers eenvoudiger om contact op te nemen en gaan ze sneller over tot conversie. Dit, gecombineerd met de Ads, heeft namelijk gezorgd voor een stijging van 4 naar 20 offerteaanvragen per maand via de online campagnes. Wat neerkomt op een stijging van 400% binnen de offerteaanvragen. Daarnaast komen er ook nog een tal van andere conversies zoals o.a. telefoontjes en contact aanvragen binnen.
Prachtige en functionele website gemaakt voor SIMbeton. Denken goed mee, zijn creatief en komen met eigen inbreng. Precies wat we zochten omdat bij ons de kennis ontbrak. Ook de SEA bij Webmar neergelegd, de juiste keus voor ons geweest!
Rik Ooms
simbeton.nl
Profiteer van onze black friday deal en bespaar minimaal €899
Terug naar de Black Friday pagina
Cases
Meer projecten waar wij aan werken
Onze Reviews
